یک تیزر تبلیغاتی موثر در وهله اول باید توجه بیننده را جلب و آنگاه او را به آن محصول علاقمند کند. سپس تمایل او را برای پیگیری خرید و یا کسب اطلاعات افزایش دهد و در نهایت همان تیزر تبلیغاتیِ موثر موجب فروش کالا و خدمات مورد نظر شود. در ساخت یک تیزر تبلیغاتی موثر باید ۵ اصل مهم زیر مورد توجه قرار گیرد:
۱) اصل اول: طرح مناسب یک تیزر تبلیغاتی خوب باید دارای طرح مناسب و جذابی داشته باشد. در انتخاب طرح، نکات زیر را همواره مدنظر داشته باشید: ▪ از داستانهای ساده استفاده شود. استفاده از یک عنصر هنری واحد، بیشترین تاثیر را دارد. به ویژه استفاده از طرحهایی که طنز کلامی یا کمدی موقعیت در آن نهفته است، جذابیت بیشتری برای مخاطب دارد. ▪ خواسته و تقاضای سفارش دهنده تیزر را برآورده کند. ▪ از عناصر دیگری غیر از کلمه و متن استفاده شود.
