۱- نداشتن ایده ی مرکزی: اغلب تیزرهای تلویزیونی ایده مرکزی ندارند. ایده ی مرکزی به نکته ی جذاب و به یادماندنی در تیزر گفته می شود. نکته ای که در یاد بیننده می ماند و همین موضوع موجب انتخاب او از بین کالاهای مشابه میشود. برای مثال در یکی از تیزرهای کارخانه پپسی، پسر نوجوانی می خواهد نوشابه پپسی را از دستگاه خودکار بگیرد، اما دستش برای فشار دادن دگمه ی مخصوص پپسی نمی رسد. بنابراین دگمه های نزدیک تر که مربوط به نوشابه های برندهای رقیب می شود را می زند. دو عدد نوشابه را تهیه می کند. سپس آنها را زیر پای خود گذاشته و بالا می رود و بدین ترتیب موفق می شود نوشابه مورد علاقه ی خود یعنی پپسی را تهیه کند! در این تیزر میبینید که داستان کوتاه جذابی روایت می شود، بدون آنکه از جلوه های ویژه میدانی یا گرافیکی پیچیده ای استفاده شده باشد. اغلب تیزرهای ایرانی فاقد این ایده ی مرکزی هستند و اگر در ذهن خود مروری به تیزرها داشته باشید متوجه می شوید که تنها تیزرهای دارای ایده ی مرکزی در یاد شما مانده است.
