شرکت تبلیغاتی کیان فیلم، آگهی بازرگانی (تیزر تبلیغاتی) شما را از صداوسیما پخش میکند. اما مواردی هست که ابتدا باید از آنها مطلع شوید:
هزینه پخش تیزر یا همان پیام های بازرگانی از صداوسیما الگوریتم بسیار پیچیدهای دارد. علت آن هم مشخص است. صداوسیما شبکه های مختلفی دارد و هر کدام از این شبکهها بینندهی خاص خود را دارد. فراوانی بیننده در هر شبکه متفاوت است. برای مثال بینندگان شبکه سه بسیار بیشتر از بینندگان شبکه چهار یا پنج است. علاوه بر این در همین شبکه سه، برنامههای جذابی هست که بینندگان آن نسبت به دیگر برنامه ها بسیار زیاد است. به همین دلیل قیمت تیزرهایی که صداوسیما برای پخش در ساعات مختلف روز و قبل یا بعد از برنامهها اعلام میکند متفاوت است. از این گذشته پخش هر تیزری مشمول تخفیف نیز میشود. یعنی هر چقدر یک تیزری در صداوسیما پخش بیشتری داشته باشد، میزان تخفیف آن بیشتر می شود. حال خودتان تصور کنید چه میزان پارامترها و متغیرهای مالی برای محاسبه وجود دارد. اما به طور خلاصه:
۱- هر شبکه قیمت خاصی برای پخش تیزر دارد.
۲- هر برنامه (بسته به تعداد بیننده) قیمت خود دارد.
۳- قیمت پخش تیزر در تمام ایران یک مبلغ ثابت است و مبلغ نهایی به حساب صداوسیما واریز میشود.
۴- شرکت هایی نظیر شرکت ما تنها نقش واسط بین صاحب تیزر و صداوسیما را بازی می کنند.
۵- امکان سفارش پخش تیزر توسط صاحب تیزر به صورت مستقیم با صداوسیما ممکن نیست.
۶- هر چقدر تعداد پخش زیاد باشد، تخفیف بیشتری شامل مبلغ پخش تیزر می شود.
حال سوال این است که چگونه میتوان از هزینه پخش مطلع شد؟
بهترین و درست ترین کار ممکن این است که صاحب تیزر، پس از آماده سازی تیزر، مبلغ مشخصی (مثلا یک میلیارد تومان) را برای پخش درنظر بگیرد. سپس آن مبلغ را به ما اعلام کند. ما بر اساس مبلغ اعلامی، کنداکتور (جدول پخش) را برای صاحب تیزر تهیه میکنیم که شامل تعداد پخش، نوع شبکه، ساعت پخش و میزان تخفیف خواهد بود. پس از آن کارفرما تصمیم میگیرد که در جدول پیشنهادی تغییرات مطلوب خود را (جابجایی در زمان و شبکه) اعمال کرده و هزینه نهایی استخراج میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید