در مورد تبلیغات نظرات متفاوتی هست. عدهای تبلیغات را نیرنگ، دروغ و حتی کلاهبرداری قانونی میدانند! اما آنها که با مبانی علمی تبلیغات آشنا هستند، آثار و مزایای زیر را برای آن بر میشمارند:
-
به افزایش اطلاعات و بالارفتن اطلاعات عامهی مردم کمک میکند.
-
موجب افزایش فروش، سودآوری، گردش سرمایه و افزایش اعتبار کالا میشود.
-
موجب تنوع بیشتر محصول و نوآوری در آن میشود.
-
برخورد کاسبکارانه را به برخورد علمی و اقتصادی مبدل میکند.
-
محدوده جغرافیایی بازارِ هدف را گسترش میدهد.
-
تقاضای جدید خلق میکند.
-
به رونق مالی رسانهها کمک میکند.
-
موجبات شفاف شدن بازار را فراهم میکند.
-
در مصرفکننده اطمینان ایجاد میکند.
-
بین تولیدکنندگان کالا رقابت ایجاد میکند و این امر موجب بالارفتن کیفیت کالا و پایین آمدن قیمت آن میشود.
-
مشتری مردد را به مشتری مصمم تبدیل میکند.