شرکت تبلیغاتی کیان فیلم
ساخت تیزر و مستند صنعتی
مستند علمی موج یا ذره؟

 فیلم مستند علمی «موج یا ذره؟» تقدیر ویژه جشنواره فیلم مدیترانه ای کن را دریافت کرد

به گزارش ایسنا، جشنواره فیلم مدیترانه‌ای از شهر کن فرانسه، پنجمین دوره‌ی خود را از ۲۷ تا ۳۰ نوامبر (۷ تا ۱۰ آذرماه) به صورت آنلاین برگزار کرد و در این دوره ۴ فیلم کوتاه از ایران به نام‌های «پری» ساخته‌ صابر مصطفی پور، «گوشواره‌های ابریشمی» ساخته‌ نیما حسن بیگی، «نامه مادرم» به کارگردانی امین ماهر و «موج و یا ذره؟» ساخته‌ علیرضا رحمان طلب توانستند به بخش مسابقه‌ی این جشنواره راه یابند که در نهایت فیلم مستند علمی «موج یا ذره؟» توانست تقدیر ویژه بخش بهترین فیلم مستند را به دست آورد.

مستند «موج یا ذره؟» که با همکاری اساتید دانشگاه‌های صنعتی شریف و علوم پزشکی شهید بهشتی ساخته شده است، این سوال چالش‌برانگیز را مطرح می‌کند که آیا ما در جهانی هوشمند زندگی می‌کنیم؟ آیا فقط انسان‌ها قدرت درک احساسات و عواطف ظریف را دارند؟ در پاسخ به این سوال، ابتدا گیاهان و درک ناشناخته‌ی آنها از محیطِ پیرامون مورد توجه قرار گرفته و سپس نمایش ذرات زیراتمی و واکنش عجیب آنها به رویدادهای اطراف، بیننده را شگفت‌زده می‌کند.
این مستند اولین فیلمی‌ست که با موضوع فیزیک کوانتوم در کشور ما تهیه شده است.

عوامل سازنده‌ی فیلم عبارتند از:نویسنده و کارگردان: علیرضا رحمان طلب، تصویربردار: سینا سیدعسگری، گوینده متن فارسی: سینا خدادادی، گوینده متن انگلیسی: فرشید علیزاده
عکس: اقبال رئوف، مشاور علمی: هادی محمدی، مشاور پروژه: حسین پورستار، مجری طرح: شرکت کیان فیلم 
کارشناسان: پروفسور هاشم رفیعی تبار (استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پژوهشگر ارشد دانشگاه آکسفورد، پژوهشگر ویزیتور انستیتوی هانری پوانکاره پاریس و بنیان گذار علم نانو در ایران)، دکتر افشین شفیعی (استاد دانشگاه صنعتی شریف) و دکتر جمشید آرام (روانشناس و پژوهشگر علوم ذهنی)
سکانس افتتاحیه این مستند، روایت داستانی دارد که کتایون علیزاده ، تارا سپهری و فاطمه علیجانی در این سکانس‌ها ایفای نقش کرده‌اند.

منبع: ایسنا

پیمایش به بالا
× سوالی دارید؟