یک آگهی تبلیغاتی قوی در درجه نخست بایستی توجه مخاطب را جلب و سپس او را به آن محصول یا کالا علاقمند کند. سپس تمایل او را برای پیگیری تهیه کالا یا خدمات افزایش دهد و بالاخره همان آگهی قوی و زیبا باعث فروش بیشتر شود. در ساخت یک آگهی خوب باید پنج اصل اساسی زیر مورد توجه قرار گیرد:
۱) طرح مناسب: یک آگهی خوب باید دارای طرح مناسب باشد؛ این طرح می تواند عکس، نقاشی یا حروف چاپی باشد که به عنوان عناصر گرافیگی مورد استفاده قرار می گیرد.
۲) تیتر خوب و جذاب: شما باید به گونه ای تیتر مناسب و مفید را برای آگهی خود انتخاب کنید که توجه و علاقه خوانندگان را چون صیاد، شکار کند.
۳) تبلیغ در متن آگهی: سومین اصل اساسی در ساخت یک آگهی، «تبلیغ در متن آگهی » است.
۴) تحریک مخاطب به خرید: اصل چهارم در ساخت یک آگهی خوب، «تحریک مخاطب به خرید» است؛ باید در آگهی خود، بیننده یا شنونده آگهی را برای اقدام به خرید تحریک کنیم.
۵) مشخصات تجاری: پنجمین اصل اساسی در ساخت یک آگهی خوب، درج «مشخصات تجاری» کالا، در آگهی است.