ساختارشناسی تیزرهای تبلیغاتی
ایده ای به مغزمان خطور می کند، وسیله ای را درست می کنیم، ساختاری مشخصی برای ارایه خدمتی نو برای همنوعان خود را ترسیم می کنیم. فقط به یک نکته مهم و اساسی شاید فکر نکرده ایم و آن هم فاصله ای است که میان تولید کننده و مصرف کننده آن است. این حالت را به جزیره رابینسون کروزو تشبیه می کنیم و از خریدار و مخاطب انتظار این نیست که مانند کریستف کلمب، ما را در میان خدمات دهنده ها و تولید کننده های دیگر مانند سوزنی در انبار کاه بیابد و یا کشف کند. این امر یعنی شناساندن خود و معرفی کالا و خدمات مان، کاملا به عهده خودمان بوده و راه و روشهای متفاوتی برای این امر وجود دارد. یکی از موثرترین روش ها برای معرفی خدمات و کالا، استفاده از تیزر های تلویزیونی است. ابتدایی ترین کار برای تولید تیزر های تلویزیونی و تبلیغاتی، انتخاب ایده و تهیه و نگارش محتوا و متن سناریوی آن است. برای تهیه و نگارش محتوای تیزر های تبلیغاتی باید به چند نکته توجه کرد. ابتدا باید شناخت کلی نسبت به ساختار تیزر های تبلیغاتی داشته باشیم تا بتوانیم خدمات و کالایی که قصد تهیه تیزر تبلیغاتی برای آن داریم را مورد بررسی قرار دهیم و ساختار درستی را برای تولید تیزر تبلیغاتی محصول و خدمت خود، انتخاب نماییم.
