شرکت تبلیغاتی کیان فیلم
ساخت تیزر و مستند صنعتی
ساخت تیزر

 اصول اساسی و مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت یک تیزر تبلیغاتی موثر در وهله اول باید توجه بیننده را جلب و آنگاه او را به آن محصول علاقمند کند. سپس تمایل او را برای پیگیری خرید و یا کسب اطلاعات افزایش دهد و در نهایت همان تیزر تبلیغاتیِ موثر موجب فروش کالا و خدمات مورد نظر شود. در ساخت یک تیزر تبلیغاتی موثر باید ۵ اصل مهم زیر مورد توجه قرار گیرد:

۱) اصل اول: طرح مناسب
یک تیزر تبلیغاتی خوب باید دارای طرح مناسب و جذابی داشته باشد. در انتخاب طرح، نکات زیر را همواره مدنظر داشته باشید:
الف) از داستان‌های ساده استفاده شود. استفاده از یک عنصر هنری واحد، بیشترین تاثیر را دارد. به ویژه استفاده از طرح‌هایی که طنز کلامی یا کمدی موقعیت در آن نهفته است، جذابیت بیشتری برای مخاطب دارد.
ب) خواسته و تقاضای سفارش دهنده تیزر را برآورده کند.
ج)  از عناصر دیگری غیر از کلمه و متن استفاده شود.
ه) تصویر محصول به شکلی جذاب و هنری به نمایش گذاشته شود.
د)  استفاده از شخصیت‌های لوده و سخیف پرهیز شود. استفاده از کاراکترهای لوده ممکن است در نگاه اول جذاب به نظر برسد، اما در نهایت موجب تنزل موقعیت کسب و کار شما نزد مخاطب می شود

۲) اصل دوم: شعار مناسب و مفید
اصل دوم در ساخت تیزر تبلیغاتی، انتخاب شعار مناسب است. شعار مناسب، موجز، آهنگین و تاثیرگذار، نقش مهمی در ارتقاء برند شما دارد. در انتخاب شعار مناسب و مفید برای تیزر تبلیغاتی خود، موارد زیر را رعایت شود:
– ایده و محتوای شعار باید از محصول جدید خبری به بیننده ارایه دهد و یا تقاضا و حس کنجکاوی او را افزایش دهد.
– برای جلب توجه بیننده باید او را در شعار تبلیغاتی تحریک کرده و حتی می توان با او شوخی کرد!
– از شعار به عنوان هشدار و جلب توجه بیننده استفاده شود.
– از شعار تبلیغاتی طولانی پرهیز شود.

۳) اصل سوم: تبلیغ در متن آگهی
سومین اصل اساسی در ساخت یک آگهی، «تبلیغ در متن آگهی» است. برای آنکه این اصل اساسی در ساخت آگهی لحاظ گردد، باید نکات زیر در نظر گرفت:
– معرفی و حمایت از ویژگیهایی که محصول موردنظر، مدعی ست آنها را دارد.
– مزایای منحصربفرد محصول را به معرض نمایش بگذارد.
– مداراک و دلایلی برای ویژگیهایی که محصول مدعی دارا بودن آنهاست ارایه دهد.
– مدارک و مستندات باید متقاعد کننده باشد.
– مخاطبان باید بدانند که چرا به محصولی که برای آن تبلیغ می شود، نیاز دارند.

۴) اصل چهارم: تحریک مخاطب به خرید
تیزر تبلیغاتی بایستی مخاطب را برای اقدام به خرید تحریک کند. برای این منظور موارد زیر باید رعایت شود:
– به گونه ای عمل شود که مخاطب رفتاری خاص- در جهت هدف تیزر- از خود بروز دهد؛ مطمئن ترین راه برای آن که شخصی را به چنین رفتاری وادار کنید، درخواست از او برای انجام آن کار است.
– هنگامی که انجام رفتاری القا یا درخواست می شود، باید انگیزه و محرکی هم برای آن ارایه شود؛ مثلاً یک محدودیت زمانی قایل شده یا جایزه ای برای آن کار و رفتار خاص تعیین شود یا قیمت استثنایی برای آن مورد خاص اعلام شود.
– برای آن که شخص به انجام رفتار مورد نظر وادار شود، باید از خواسته ها و نیازهای عقلانی و احساسی مخاطب – هر دو- استفاده شود.
– هرگز مطلب با یک القای ضعیف به پایان برده نشود.

۵) اصل پنجم: مشخصات تجاری
پنجمین اصل اساسی در ساخت یک تیزر تبلیغاتی خوب، درج “مشخصات تجاری” کالا، در تیزر است.
برای انجام هر چه بهتر این اصل اساسی، به نکات زیر توجه داشته باشید:
– نام تجاری، نشانی، شماره تماس، آدرس اینترنتی، افتخارات کسب شده در تیزر آورده شود.
– از لوگو موسسه حتما استفاده شود.

پیمایش به بالا
× سوالی دارید؟